فرمانداری

نشست کارگروه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت شهرستان کاشان

فرماندار کاشان: فرهنگ ایثار و شهادت اصل برجسته نظام

است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر کاشان  به نقل از روابط عمومی فرمانداری کاشان، حمیدرضا مومنیان در نشست کارگروه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت شهرستان کاشان  در شامگاه سه شنبه 95.10.28 با بیان این که فرهنگ ایثار و شهادت از ابزارهای مهم و شکست ناپذیر جمهوری اسلامی ایران است افزود: دشمنان نظام در کمین نشسته و از هر فرصتی استفاده می کنند تا این ابزار مهم را از ما بگیرند.
وی با بیان اینکه فرهنگ واژه ای بس پیچیده و کارهای فرهنگی دشوار و نامحسوس هستند، آسیب شناسی در این حوزه را بسیار مهم دانست.
وی افزود: باید محورهای گم شدن و کم رنگ شدن فرهنگ ایثار و شهادت را پیدا کرد و اگر قرار است این مهم در بین مردم به خصوص جوانان ترویج یابد، باید از کارهای کلیشه‌ ای در این حوزه بپرهیزیم و دست به انجام کارهای بنیادی و عمیق بزنیم، در حوزه هنر به ویژه تولید فیلم و سریال به سمت تولید محتوا های فاخر برویم.
مومنیان استفاده ابزاری از فرهنگ شهادت و شهیدان را باعث کم رنگ شدن اعتبار آن در جامعه برشمرد و تصریح کرد: نه تنها عملکرد مسئولان نظام بلکه رفتار و عملکرد و منش ایثارگران و خانواده های ایثارگران و شهیدان معزز باید گویای فرهنگ اصیل ایثار و شهادت باشد.
وی با توجه به تراز بالای فرهنگی کاشان به عنوان کهن ترین تمدن جهان و یکی از نخستین خاستگاه های تشیع در دنیای اسلام، یادآور شد: سرمایه‌ های اصلی و مهم ما، فرزندانمان هستند که باید نگران آینده آن ها به خصوص بحث های فرهنگی آنان باشیم که یکی از مهمترین دغدغه های مباحث فرهنگی، گسترش فرهنگ ایثار و شهادت بین آن هاست.
معاون استاندار اصفهان هم چنین با تاکید بر رساندن شان فرهنگ و تمدن کاشان به پیشینه گذشته خود، گفت: ناچاریم از حوزه فرهنگی مراقبت کنیم و بتوانیم در کنار فرهنگ غنی خود، از پیشرفت های دنیای مدرن نیز استفاده کنیم.
وی توجه ویژه به وصیت نامه شهیدان و تفسیر آنها به عنوان منظومه ای وسیع و عظیم، برگزاری یادواره های شهیدان با محتوای غنی، ساماندهی گلزار شهدا، تولید محصولات فرهنگی فاخر و با موضوع ایثار و شهادت را نیز خواستار شد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا