اجتماعیسیاسی

سید محمد مسعودی علوی کارشناس مسائل سیاسی و رسانه: نفاق رسانه ای غرب و صهیونیسم بین الملل در جنگ اوکراین و ضرورت داشتن سواد رسانه ای

آشکار شدن نفاق رسانه ای آمریکا،کشورهای غربی و بنگاههای خبرپراکنی وابسته به صهیونیسم در جنگ اوکراین

به گزارش پایگاه خبري تحليلي عصر کاشان،سید محمد مسعودی علوی، کارشناس مسائل سیاسی و رسانه،در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی عصر کاشان ، عنوان نمود : جنگ اوکراین بیش از هرچیز نفاق رسانه ای کشورهای غربی ، آمریکا و بنگاه های خبرپراکنی وابسته به صهیونیسم بین المللی را برای همه آشکار ساخت. وی با بیان اينکه، رسانه های غربی تلاش زیادی می کنند تا اخبار و وقایع را آنچنان که مد نظر خودشان است تحلیل کنند و پوشش بدهند اضافه نمود، نویسنده مطلب در صدد نیست تا حمله روسیه به اوکراین را توجیه و احیانا از آن طرفداری کند زیرا از یک سو مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای در سخنانی به مناسبت عید مبعث پیامبر اعظم (ص) فرمودند : ما با جنگ و تخریب در هر کجای دنیا مخالفیم.کشته شدن مردم و تخریب زیربناهای ملت‌ها اینها را تایید نمی کنیم و این حرف ثابت ماست. ما مثل غربی‌ها نیستیم که اگرچه بمب را بر روی کاروان عروسی در افغانستان بریزند آن را مبارزه با تروریسم عنوان کنند. آمریکا در شرق سوریه چکار می‌کند؟ چرا نفت سوریه و پول افغانستان را می‌دزدند؟ چرا در منطقه غرب آسیا از جنایات صهیونیست‌ها دفاع می‌کنند؟

و از سوی دیگر جنگ اوکراین جنگ پیچیده ای در اهداف و انگیزه های موجود در پشت پرده آن است. جنگ باز ترسیم مرزهای قدرت میان ابرقدرت هاست و ابعاد ژئوپلیتیکی و اقتصادی و حیثیتی ، کوتاه مدت ، میان مدت و دراز مدت دارد. شاید تحلیل ها و کارشناسی های ما صرفا آن بخش از بحران را که به مثابه کوه یخی شناور روی اب است نشان دهد اما باید بدانیم که علل و عوامل عمده آن در زیر اب قرار دارد و پیدا نیست.

وی افزود: پرسش هایی که رهبر معظم انقلاب مطرح کردند و هزاران پرسش بدون پاسخ دیگر ، سوالاتی هستند که غربی ها ، امریکا و غول های رسانه ای وابسته به صهیونیسم بین الملل از پاسخ دادن به آن طفره می روند.
علوی ، کارشناس مسائل سیاسی و رسانه، غربی ها را استاد وارونه جلوه دادن و لاپوشانی واقعیت ها ، مظلوم نمایی و تحریف افکار عمومی معرفی نموده و اعلام کرد
متاسفانه میزان نفوذ و اثربخشی شبکه های اجتماعی و رسانه ای فراگیر به حدی رسیده است که این رسانه ها به مردم جهان می گویند به چه موضوعی واکنش نشان دهند. برنارد کوهن در کتاب «مطبوعات و سیاست خارجی» چنین گفته است: «مطبوعات در گفتن این که خوانندگان باید در مورد چه چیزی فکر کنند بسیار موفق هستند»

علوی افزود:از طرف دیگر هر آنچه در این رسانه‌ها بدان توجه نشود اتگار اصلا وجود ندارد. رسانه‌های اجتماعی تا این حد بر آنچه ما به آن فکر می‌کنیم و باور می‌کنیم اثر می‌گذارند. اخبار جعلی که به سرعت در این شبکه‌ها بازنشر می‌شود و تکنیک‌های پیچیده پروپاگاندا، مدام واقعیت را دستکاری می‌کنند و باعث می‌شوند که کاربران این شبکه‌ها، فهم دستکاری شده‌ای از واقعیت داشته باشند.

مسعودی علوی با بیان اینکه خوب یا بد باید باور کنیم و بپذیریم که بنگاه های دروغ پراکنی غربی و غول های رسانه ای وابسته به صهیونیسم بین الملل نقش بسزا و بالایی در انتشار اخبار جعلی، برجسته‌کردن برخی موضوعات و مخفی‌کردن برخی دیگر از موضوعات دارند بیان نمود :
به نظر می رسد، اگر در این برهه زمانی سواد رسانه ای مخاطبین اندکی بالا رود و فرق اخبار فیک و واقعی را بدانند، گرفتار اخبار جعلی و دروغ پردازی ها نخواهند شد و واقعیت ها را دنبال خواهند کرد.

این کارشناس مسائل سیاسی و رسانه، در ادامه افزود:خبرهای جعلی یا دور از واقعیت این روزها در شبکه های اجتماعی و رسانه های غربی و صهیونیستی بسیار زیاد است. غربی ها تلاش گسترده ای را برای جهت دهی به افکار عمومی در خصوص جنگ اوکراین در دستور کار قرار داده اند.

مسعودی علوی در خصوص اینکه می خواهیم وارد مصداق ها شویم عنوان نمود :
چگونه است که رسانه های غربی و صهیونیستی از اقدامات و تدابیر مردم اوکراین در مقابل روسیه با عنوان « مقاومت » یاد می کنند اما دفاع مردم فلسطین در مقابل نظامیان رژیم صهیونیستی را « اقدامی تروریستی » می دانند.؟؟

چگونه است که رسانه های غربی اقدام روسیه را در حمله به اوکراین « جنایت جنگی » قلمداد می کنند اما جنایات صهیونیست ها در قبال مردم فلسطین را « دفاع از خود » می دانند.؟؟

چگونه است رسانه های غربی دایه دلسوزتر از مادر برای اوکراین شدند و سیل ارسال تسلیحات و تجهیزات نظامی به این کشور را تحسین می کنند اما مسلح شدن مردم فلسطین را جرم و جنایتی نابخشودنی می دانند.؟؟؟

و هزاران سوال دیگر در خصوص سیاست یک بام و دو هوای رسانه های غربی وجود دارد.
سید محمد مسعودی گفت:سال هاست که ائتلاف متجاوز به یمن تحت حمایت آمریکا و غربی ها مردم بی گناه و مظلوم یمن را بمباران می کنند اما شاهد سکوت مرگبار رسانه های غربی هستیم. آمریکا و صهیونیسم تاکنون به بهانه های مختلف خون هزاران انسان بی گناه را در سوریه ، عراق ، لیبی ، لبنان ، یمن و بوسنی و … به زمین ریختند و دستشان به خون مردم بی گناه آغشته است اما رسانه های وابسته به آن ها خیلی راحت از کنار این جنایات جنگی و نسل کشی ها گذشتند اما امروز چون ابر بهاری برای اوکراین می گریند. علت چیست.؟؟

وی خاطر نشان کرد: نگاهی گذرا به اوکراین نشان می دهد که تاریخ یهود در این کشور به بیش از هزار سال پیش می رسد طبق گزارش کنگره جهانی یهودیان، جامعه یهودیان اوکراین سومین جامعه یهودی بزرگ در اروپا و پنجمین جامعه بزرگ در جهان است.

از سوی دیگر ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین یک یهودی است و روابط عمیقی با مقامات و ثروتمندان یهودی همچون «جورج سوروس» دارد.
سید محمد مسعودی با بیان اينکه، زلنسکی بارها و در جریان حمله وحشیانه صهیونیست ها به مردم فلسطین در غزه از نظامیان اشغالگر اسرائیلی و کشته شدن زنان و کودکان فلسطینی حمایت کرد ، با وجود این حقیقت باید بپذیریم که تاجران صهیونیست مالک و صاحب اکثر بنگاه های خبری و غول های رسانه ای در سرتاسر جهان هستند. بنابراین رویکرد کنونی رسانه های غربی و صهیونیستی در لاپوشانی واقعیت ها در اوکراین و بولد کردن برخی اخبار مد نظر امری طبیعی و در راستای سیاست حمایت از صهیونیسم صورت می گیرد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا