آيت الله نمازي: قضاوت منصبی آسماني است
نماينده ولي فقيه دركاشان گفت: منصب قضاوت و داوري يك منصب آسماني و در راستاي تحقق عدالت در بين مردم و جامعه است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر کاشان ، به نقل از خبرگزاري رسا در كاشان، آيت الله عبدالنبي نمازي ظهر امروز بعد از نماز ظهر و عصر در جمع كاركنان دادگستري شهرستان آران و بيدگل با تسليت شهادت فاطمه زهرا(س) منصب داوري و قضاوت را از آن خدا دانست و افزود: بيان شريعت و احكام الهي در عصر غيبت تنها به فقيه عادل جامع الشرايط واگذار مي شود.
وي با اشاره به اينكه از نگاه فقه سياسي و حكومتي، منصب قضا يك منصب ويژه و منصب امامت و ولايت است، خاطرنشان كرد: در عصر غيبت امام زمان(عج) ولايت و امامت به فقيه عادل جامع الشرايط و فقيه تمام عياري كه هم مجتهد و هم اسلام شناس باشد، مي رسد.
آيت الله نمازي با اشاره به اينكه در عصر غيبت امام زمان(عج) سه منصب و سه مسؤوليت از امام معصوم به فقيه عادل واگذار شده است، عنوان كرد: فتوا دادن و ولايت تشريعي يكي از سه مسؤوليت است كه هيچكس به غير از مجتهد اجازه فتوا دادن ندارد.
نماينده ولي فقيه در كاشان يادآور شد: در عصر غيبت امام زمان، قضاوت اولا و بالذات به فقيه عادل ميرشد و در زمان حاضر نيز بعد از امام خيمني(ره) به رهبر معظم انقلاب مي رسد كه معظم له اين منصب و مسؤوليت را به قانون گذار كه رييس قوه قضائيه است واگذار كرده است، بنابراين رييس قوه قضائيه با وجو د اينكه مجتهد است اما بدون اجازه ولايت مجاز به صدور حكم نيست.
آيت الله نمازي تصدي امور را سومين منصب فقيه عادل دانست و با اشاره به اينكه منصب اداره امور به معني تشكيل حكومت، نيروي مسلح و قواي سه گانه مقننه و مجريه و قضائيه است، گفت: مشروعيت كار و فعاليت همه اين اركان به اذن ولي فقيه عادل است و چنانچه اذن ولي فقيه نباشد هيچ كدام از قواي سه گانه مشروعيت نخواهند داشت.
وي، عدالت و تقوا در نظام سياسي اسلام را مهمترين مسأله خواند و افزود: طي 1400 سال از آغاز اسلام شيعه هميشه تحت سيطره و ظلم حاكمان و ظالمان طاغوت بوده است، اما شيعه در طول تاريخ با وجود اينكه تحت سلطه ظالمان بوده است اما هيچگاه تسليم نشده و هميشه با صلابت در موضع سياسي خودش ايستاده و نتوانسته اند جايگاه و سنگر رهبر امت اسلامي را متزلزل كنند.
نماینده مجلس خبرگان رهبري يادآور شد: همه رهبران دنيا در غرب و شرق و آمريكا و اروپا همه فاسد هستند و همه آنها يا داراي پرونده فساد اخلاقي و يا فساد اقتصادي هستند و برخي از آنها هم احتياط كرده اند و هر دو پرونده فساد اخلاقي و اقتصادي را با هم دارند، اما در نظام توحيدي و مكتب شيعه چنين چيزي وجود ندارد چرا كه با اخلاق و اخلاص و تقوا تمامي روزنه هاي نفوذ بسته شده است